GAVS HZ.DEN SOHBET ADABI

Şubat 21, 2007 Tarihinde usluu Tarafından yayımlandı

20052006001bn1yi0qv8.jpgDostlardan biri anlatıyor…
Gavs Hz. lerine bir vesile ile sorduk;
“Sultanım cemaat çok kalabalık olduğu halde yapılan sohbetlerden bir
feyiz ve muhabbet alamıyoruz. Bazen de üç beş kişilik bir ortamda ya-
pılan sohbette çok daha fazla feyz ve muhabbet olduğunu müşahede e-
diyoruz. Acaba bunun nedenleri nelerdir?”
Gavs Hz. leri buyurdular ki;
“Bunun üç sebebi vardır, bu üç sebepten biri ya da bir kaçı zuhredince
o ortamdan feyiz ve muhabbet kesilir.”
“1-Ya sohbet eden kendi nefsinden konuşuyordur…Yani gafildir. Varlık
duygusu ile konuşuyordur. Allah ın rahmetine, Sadatların himmetine
yönelmemiştir.”
“2-Ya da cemaat aynı şekilde gaflet içindedir ve adabı gözetmeksizin mec-
liste bulunmaktadırlar. Yani kalpler dağınık beklentiler farklıdır. Allah ın
rahmetine, Sadatların feyzine yönelmemişlerdir.”

“3-Veyahut cemaat sohbette geçen konularda birbirlerinin eksiklerini gör-
me gayreti içindedir. Yani şu şunun eksiği, bu da bunun eksiği gibi düşü-
nerek herkesin topu birbirlerine atmasıdır.”

Sonra Gavs Hz. leri durdular ve üçüncü maddeyi işaretle buyurdular ki;
“Vallahi biz bundan nefret ediyoruz….”

BILVANISHABERDEN ALINTI

GAVS HZ.DEN SOHBET ADABI” üzerinde 45 yorum

  • ALLAH (cc) razi olsun cok güzel
    bir rehber bizler icin.

    Her sofi ,sofiyi evliya gibi görmeli,

    Yoksa Gavs Hz.ninde isaret ettigi gibi
    birbirimizin eksigiyle ugrasmamamiz gerekir.

    ALLAH (cc) Gavs in kapisindan ayirmasin InsaALLAH..

  • Bizim bilvanis ailesine güzel gelişmeler var
    Yakaza arkadaşımın bloğuna uğramasaydım
    hiç birine göremeyecektim.
    Uslu kardeşim çok güzel bir sayfa hazırlamıssın
    tıpkı yakaza,dut_agacı,mahk,ve haceeninkiler gibi:)))
    Allah yardım etsin
    sende kendine iyi bak
    saygılar
    sahranehir…

  • sa kurban neyi tanimak istediginizi yazmamissiniz.
    Hangi konuda yardim istediginizi yazarsaniz yardimci olmaya calisiriz insaallah elimizden geldigi kadar
    Selam ve dua ile…

  • es selamun aleykum ve rahmetullah ve berekatu:
    kardeşlerim allah bizleri bu kapıdan ayırmasın ve bütün sofi kardeşlerimiz gavsımıza tabi oluruz inşallah rabbil alemin bizlere bu kapı gösterdigi gibi başka kullarında göstersin inşallah allah dostu görmeyi nasip etsin kardeşlerim yatıp kalkıp şükredelimki bu kapıdayız bu kapıya sadakatlı oluruz inşallah bana dua edin inşallah

  • allah razi olsunn gurban bu ara cok ihtiyacim olan bir sohbetti nefis benimle kedinin fareyle oynadigi gibi oynuyo malesef duaya cok ihtiyacim var sizin dualariniz beni bu esaretten kurtarir ancak yoksa sonum mechul rabbim dualarinizi kabul etsin sizede sadatlar dua etsin insallah

  • ALLAH(c.c.) razı olsun kardeşlerim.
    bizide babamızın sohbetleri ile bilgilendirdiginiz için.
    Bizim gibi adapsızlarıda sofi olarak kabul edermi bilmem ama Rabbim yolundan bizleri ayırmasın. Rabbim bu yolda bizleri münkir etmesin inşlh.

  • ben daha tam sofi almadım töv etim ama gavs hz lerini görmedim inşallah görmek nasipolur şuanda vatani görevimi yapıyorum bitikten sonra ilk işim o olacak inşalah gavsımızın istediği gibi bir sofi allahın istediği gibi bir kul alurum sofilik hoştur gerisi boştur allah herkese nasip etsin

  • gözlerim dolu dolu okudum her yorumu okadar mutlu oldum ki böyle bir ortamda Allah (c.c)için bişeyler yapmaya çalışan ve bunları öğrenmek içinde bu sitelere giren kardeşlerimde varmış meğer o kadar mutluyum ki anlatamıyorum inanın kifayetsiz şuan sözcükler yeni nesil gençlerin şimdiki meşkuliyetleri o kadar farklı ki böyle konularla ilgilenenleri görmek beni çok mutlu etti Rabbim sultanımızı gavsımızı başımızdan eksik etmesin Allaha layık kul Gavsımıza layık sofi sultanımıza layık birer ümmet eylesin inşallah.site sahibinede bol feyiz versin inşallah ki daha da çok insana ulaşıp fayda sağlıyacak konularını çoğaltsın inşallah Allahın selamı üzerinize olsun inşşallah HAYIRLA KALIN….

  • yandım sultanım aşkına döndür beni şaşkına al beni yanına götür götür sultanım..
    menzil gönül pazarı
    insanı bir hoş eder sulanımın nazarı

  • s.a. dün bana arkadasım bır soru sordu ve ben buna cvp veremedım kendımı cok eksık hıssettım bırısı bana bunun cevabını versın.bana dedıkı insanlar tövbeyi neden gavsın elınden alıyorlar yanlızda yapabılırler ben kendımce cvplar vermeye calıştım ama yeterlı olmadı lutfen bır cvp beklıyorum…

    • Allah ancak pişman birinin ve gerçekden birdaha yapmamak üzere olan tövbeyi kabul eder biz insanlarsa yannışa gide biliriz salih bir tövbeden sonra ozaman sultanım gibi gavslar devreye geçer ve uyarır hem piskoloji bozulunca doktara gidiyor o insanın konuşarak kalbini nekadar temizliyorki ama sultanın bir bakışla ruhu baştan başa onarıyor

  • s a hocam ben rüyalarımda hep birilerini öldürüyorum sık sık oluyor bu rüyalar hep tövbe ediyorum sonr a olmuyor n e yapmam lazım aydınlatırsanız sevinirim

  • sultanım bir kar tanesi gibi beyaz nurlu yumuşak narin onu tanıyana kadar bir insancıktım ama şimdi insanım terbiye nedir bildim adab nedir gördüm ben insan olduğumu gavsım sultanım sayesinde şükür öğrendim kalbim gerçekleri buldu menzile ilk gittiyimde böyle deyildim ama onu görünce allahı sevdim gerçek aşkı bana o öğretti bence herkes sofi olsun pişman olmaz yannız kalmaz himmeti yeter nurlu seydamın

  • tövbe kabulu için gerçek den pişman olmalı ve birdaha yapmamalıdır insan bunun içinde bir hoca gerekir insan başı boş deyildir ilim için ancak bir mürşide ihtiyaç vardır hem allah belki o zat hatrına tövbeyi kabul eder herşeyin bir sebebi bir vesilesi vardır işte ve unut mayınız insan tövbe eder ve sonra belki döner sultanım böyle dönüşlerde sofisini bırakmaz doru yola iletir bide başı boş olsak ozaman uçurumdan düşeriz allah bizleri iradeli yarattı cennette cehennemde bizde saklı ama insan beşer şaşar ancak kim onu uyarıp dönderir kim biz insanlara gerçek tadı tatdırır ancak bir mürşit gerekir

  • Bir Cevap Yazın

    Takip Et

    Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

    Diğer 88 takipçiye katılın

